söndag 1 juli 2012

Filmen: Änglahund 2

År 1996 skapade regissörer Paul Sabella och Larry Laker Änglahund 2. Inte Don Bluth som gjorde filmen år 1989. Nu är filmen utspelad i staden San Francisco. Istället New Orleans.

Svensk VHS omslag.

Svenska röster:
Charlie: Tommy Nilsson
Sasha: Pernilla Wahlgren
Itchy: Hans Wahlgren
Anabelle: Irene Lindh
Carface: Gunnar Ernblad
Red: Steve Kratz
David: Leo Hallerstam
Elvisimitatör: Joakim Jennefors
Andrews: Niclas Whalgren
Fluffy: Annika Rynger
Änglahund 1: Annelie Berg
Änglahund 2: Gunnar Ernblad
Reginald: Hans Wahlgren
Dobberman: Johan Hedenberg
Harhund: Irene Lindh
Basset: Steve Kratz
Poliser: Niclas Wahlgren
Mc Dowell: Johan Hedenberg
Jingles: Joakim Jennefors
Claire: Pernilla Wahlgren
Massagehund: Steve Kratz
Mamma: Annika Rynger
Pappa: Johan Hedenberg

Övriga roller: Joakim Jennefors, Steve Kratz och Lasse Svesnon.

Studio: Eurotroll AB. I Stockholm. 

Frågor
Finns filmer kvar?
Svar: 
Tyvärr vet jag inte. Jag har letat precis överallt i Google i två år men hittade inget utom en som är bara på engelska på CDON.com och andra webbsidor.

Finns de på DVD?
Svar: Nej.

Varför?
Svar:
Det är svårt att förklarar men jag tror på den tiden var nästa ingen som köpte eller gillar men nu år 2000-talet håller Sverige på att gilla Änglahund men det är försent att ändra på det. Filmer kommer aldrig tillbaka.

Har du filmen?
Svar:
Ja! På DVD.

Hur hittade du filmen?
Svar: Den 15 februari år 2011 på eftermiddag på kortis. Sen jag hade ärtig en god macka tittade jag på filmer i min mobil på Youtube. Sen fick jag synd på All Dog Go To Heaven 2 började jag bli nyfiken. Jag tittade hela filmen och gissa hur överraskad blev jag och ville hemsk gärna ha den filmen!

Sen jag kom hem från kortis sökte jag runt Google. Jag ville hitta filmen på svenska men det var inte lätt som jag trodde.
Jag försökte igen nästa dag och den tredje dagen hittade jag filmen på Svenska. Jag laddade ner den på en gång till min dator och bränd på skiva. Bilen var perfekt men den flimrar lite två gången i baren och sluten på filmen men jag var alla fall nöjd.

Vad tyckte du om filmen? 
Svar: Jag kan väl säga att... Jag älskar den filmen! Den var mycket bättre än första filmen. Jätte bra historia och bra musik. Jag tycker så mycket om den att det kändes att det är min bästa film någonsin.
  

1 kommentar: